Вот что я прочла в его листочках по соседству с 5+5+5.... и 1+1+1+....
Веn was helping the school custodian to set up chairs in the gym for an assembly. They needed to seat 180 students and put the same number of chairs in each row....Ben suggested a different arrangement for the same number of seats. He explained that, by putting 5 more chairs in each row, they could have 3 fewer rows, and students in the back row would be able to see better.
How many chairs were in each row of Ben's plan? Explain how you solved the problem.
Эээ, кхм, ну мы конечно решали с ребенком петерсоновские задачки с помощью уравнений, но, пардон, с одним неизвестным, а не с двумя. С двумя неизвестными решение сводится ни много ни мало к квадратному уравнению. Ясно, что они ожидали, что дети решат подбором, но тут подбором решать - задолбаешься. Муж навскидку тоже не решил, а возиться долго у него времени не было, были дела поважнее.
Повбывав бы!